Sectors

Per quasi totes les vies, l'accés ho farem pel “Portellàs”. D'aquest coll baixarem la tartera i una vegada passada una heura centenària ens desviarem a la dreta (fita). D'ací es bifurca a la dreta cap la pared o a l'esquerra seguint unes fites i unes marques de PR. blanques i grogues, que bordejant tota la pared per baix, fins arribar a “la canal”, un poc abans fent una curta grimpada arribarem a les vies dels "diedres”.

Podríem dividir la pared en quatre sectors:

La canal, compren les vies que estan situades a la canal que divideix el cim del Penyagolosa en dos pics. A la canal es pot arribar baixant des del cim, o bé pel coll del Portellàs, passant pel peu de la paret fins l'inici d'aquesta per remuntar-la.

Sector Diedres, situat a la part esquerra de la pared principal. L'accés es fa per mitjà d'una curta trepada, pel costat d'una profunda canal per on transcorre la “Sherpa”, fins un gran replà on comencen les vies, de la “Diedres” a la “Miriam”.

- Sector Central, on transcorren la majoria de vies. L'accés es realitza caminant des de la tartera que baixa del coll del Portellàs. Si una vegada deixem aquesta girem a la dreta, ens arrimem a la paret en diagonal ascendent, arribarem al peu de la resta de vies, de la “Sherpa” a la “Fantasma”.

Sector Dret, on la roca ja perd interès tractant-se d'una part mes herbosa i sense continuïtat. L'accés es realitza per la tartera, abans d'arribar a l'heura, a la dreta en un petit circ comença la via “Bucowsqui”, i d'aquest circ per una vira arribarem a la “Guarrowsqui”. Per la “Banana Split” seguirem el mateix accés que per al sector central, trobant l'inici al principi de la pared.

Ampliar ACÍ.

TOSSAL DE FRAGA

Ressalt rocós que està situat a la dreta de la paret principal del Penyagolosa, si mirem de front. Encara que de menor importància i de roca no tan bona, tampoc es desmereix.

L'accés ho farem igual que per anar a la paret del Penyagolosa, però una vegada en el “Portellas” descendirem per anar un poc més avall i a l'esquerra, per a arribar en pocs minuts a peu de paret.

De moment sols hi ha oberta una via per l'aresta esquerra, la “Aresta purpurina”.