Accessos

ACCESSOS.

La paret del Penyagolosa es troba a la província de Castelló, en la confluència dels municipis de Vistabella, Villahermosa del Río i Xodos; si bé l'accés per carretera es fa per Vistabella.
      D'aquesta població i en direcció a Puertomingalvo, a uns dos quilòmetres girarem a l'esquerra pel camí asfaltat que va al santuari de Sant Joan de Penyagolosa, que seguirem uns 7’8 Km.  Just abans del santuari comença la pista a la nostra esquerra (que ara te una barrera que prohibeix el pass) i que puja durant 3’6 km. fins el coll de la "Banyadera", d'ací es pot pujar un poc més si està oberta la porta de fusta que tanca el pas fins el "Corralico", explanada que fa d'aparcament al peu del cim del Penyagolosa.
    Ja fa un temps que han possat una barrera de fusta al princípi de la pista, a la vora del Santuari, i uns cartells amb la prohibició de pass a vehicles no autoritzats.
    Del “Corralico”, i ja caminant, agafarem el sender que puja al pic i que poc després de passar per una caseta-refugi es bifurca: a l'esquerra per un camí menys evident arribarem al coll del “Portellàs” i a la tartera que baixarem per accedir a peu de paret. Si continuem per la dreta pujarem al cim.

Situació del Penyagolosa en el Maestrat. Ampliar ACÍ.

Pista i sender d'acces a la pared.